هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

((ماما نونا)) سبب أزمة الزمالك

كاتب الموضوعرسالة
kirisweets

kirisweets

((ماما نونا)) سبب أزمة الزمالك Empty
مُساهمةموضوع: ((ماما نونا)) سبب أزمة الزمالك   ((ماما نونا)) سبب أزمة الزمالك Icon_minitimeالأربعاء أبريل 09, 2008 3:10 am

فتح أمير عزمي مجاهد، المحترف بصفوف نادي أنورثوسيس القبرصي، النار على المجلس المعين لنادي الزمالك وتحديداً رئيسه ممدوح عباس على خلفية تعنت الأخير في عودة للاعب لناديه (بدون مقابل) حتى نهاية الموسم في أعقاب انتهاء مشكلة أمير مع نادي الشباب السعودي.

وفي حوار مع جمهور وأعضاء موقع سوبركورة وصف أمير وصف مجلس الإدارة المعين بالمشجع ورئيسه ممدوح عباس بالمشجع الأكبر.

أجرى الحوار: عبدالعزيز أبوحمر

** (أسامة غانم، عضو بموقع سوبركورة).. هل كان الحديث عن عودتك للزمالك كانت مجرد دعاية انتخابية للوالد، وبغض النظر عما إذا كان الأمر صحيحا أم، ألا تتفق معي أن البعض في الزمالك تخوفوا أن يكون هذا هو سبب وجودك بالزمالك؟

والدي موجود بالنادي طول عمره، ومصدر هذا الكلام مجلس المشجعين والمشجع الأكبر رئيس مجلس المشجعين. وأنا عايز أقول لكل المشجعين أنا بلعب ولا مش بلعب بالنادي فأنا ابن النادي وعضو عامل قبل كل المشجعين في الإدارة..

وأنا مش من هواة إرسال رسائل في الجرائد بحوارات زي أي حد علشان أطلع وأقول هروح الأهلي، أنا أوضح هنا إني عمري ما عملت كده ولا هعمل كده لأني مثل حازم إمام وغيرهم من أبناء النادي محسوب على النادي ومش هتنصل من هذه العلاقة أبداً.

** (أسامة غانم، عضو بموقع سوبركورة).. ما الذي تنوي فعله بعد نهاية الستة شهور وهل توجد مفاوضات مبدئية مع أندية أوروبية؟

لسه مش عارف بس بحاول أثبت نفسي هنا في قبرص وكل شئ قسمة ونصيب. والحمدلله الفترة اللي فاتت بدأت أشترك وأنا متفاءل على أية حال.

** (أسامة غانم، عضو بموقع سوبركورة).. ما هو الجديد الذي يمكنك أن تخبرنا به عن فترة الظلم التى عانيت منها مع الشباب السعودي؟

فترة ومرت بحلوها ومرها.. ودي غلطة في حياتي بس مش عايز أتكلم فيها لأني رمتها وراء ظهري والقادم أفضل إن شاء الله.

** (أسامة غانم، عضو بموقع سوبركورة).. لو عرض عليك الأهلى الانضمام اليه العام القادم فهل ستوافق وما هى أسباب الرفض ان رفضت؟

الموضوع ليه حسابات أخرى، ومش عايز أقول حاجة غير إن الأهلي نادي كبير.. وأنا في نهاية المطاف لي ارتباط خاص مع نادي الزمالك.

** (محمد أمين الببلاوي - الدوحة قطر).. بصراحة وبدون أي مجامله ..ماهي الاسباب الجوهرية من وجهه نظرك لسوء مستوي نادي الزمالك حتي الآن بالرغم من وجود لاعبين ممتازين بجميع المراكز. هل هي مشكله إدارة أم لاعبين، أم سوء تخطيط. مش عارف اسميها إيه بالضبط لأنها حاجه ليست منطقيه نهائيا؟؟؟؟؟؟

المنظومة كلها غلط في غلط، وعلشان المشكلة من الإدارة، فالجهاز الفني واللاعبين مش قادرين يصلحوا وكمان ما عندهم طموح.

** (نانسي الشافعي).. كابتن امير كلنا قرأنا وسمعنا عن انك كنت متواجد مع الفريق الزمالك فى التدريبات وانك كنت قاب قوسين أو أدنى من التعاقد مع الزمالك.. فجأة وبدون أى مقدمات احترفت فى النادى القبرصي.. لي سؤال الكل سأله طب ليه؟؟ وايه اللى حصل وليه مشيت؟؟

أنا مشيت علشان أنا مش صغير وبحترم نفسي ونادي الزمالك.. هم تعاملوا معي كطفل صغير بلعب معاهم.. وانا مش كده.. وبعدين أنا مشيت بعد أن وضع المجلس لجنة الكرة في مأزق، لأن لجنة الكرة أوصت بالتعاقد معي، وأنا أساسا كان عندي عرضين في اليونان وقبرص بس، والحمد لله جمهور الزمالك شاف ماما نونة ودماغها الفاضية..

** (نانسي الشافعي).. هل فعلا السبب هو ان والدك كابتن عزمى مجاهد من مؤيدين مرتضى منصور وعشان كده المجلس رفض انضمامك، بس اللى احنا نعرفه ان كابتن عزمى من مؤيدين كمال درويش وهنا يأتي السؤال التاني هل لو حصل والمستشار مرتضى منصور كسب فى الانتخابات القادمة ده هيعنى انك مش هترجع الزمالك تاني؟؟

لا يهمني مين مع مين.. ومين ضد مين.. أنا لاعب كرة قدم أنتمي بحكم عائلتي لنادي كبير.. لكن رأيي إن الفشلة وأصحاب المصالح هم سبب خراب النادي.

** (نانسي الشافعي).. لماذا لا يرشح الكابتن عزمى مجاهد نفسه بدل من انه يقف جنب كمال درويش؟؟ وفين رجال الزمالك أمثال الكابتن حماده إمام من الانتخابات؟؟.. ومن بالتحديد اللى بيصنع القرار فى النادى,؟؟.. وايه برأيك اللي ممكن الجماهير تعمله علشان ينصلح حال الفريق؟.

ليس لي علاقة بالانتخابات ولا يتحدث والدي معي في هذه الأمور ولا أنا أسأل عنها، ففي الوقت الراهن أنا لاعب كرة ولا يهمني إلا أن أرى نادي الزمالك في أحسن حال سواء كنت ألعب لفريق الكرة أو محترف في نادي أخر. المهم عندي هو نادي الزمالك..

أما الجماهير، فهي مغلوب على أمرها وفعلت الكثير، وحاولت إيصال أكثر من رسالة للإدارة واللاعبين، لكن علشان ينصلح حال الفريق لابد من استقرار الإدارة وإذا كانت هذه كلمة مش واضحة فأنا أقول إن تروح الإدارة وتيجي إدارة عايزة تخدم الزمالك لله وللزمالك بس.

** (خالد صلاح).. نتمنى لك التوفيق مع ناديك القبرصي الجديد.. مع إني كنت أتمنى انضمامك إلى نادى الزمالك كأحد أبنائه المخلصين وأصحاب مستوى رائع.. ما هي وجهة نظرك في ما يحدث حاليا بالنادي؟؟

ما يحدث في الزمالك هو نتيجة تغيير مجالس الإدارة وغياب الاستقرار الإداري بالنادي.

** (خالد صلاح).. ما هو السبب الحقيقي في عدم انضمامك للزمالك بعد أن كنت قريبا جدا من الانضمام؟

اسألوا الإدارة.. ومثلما قال الكابتن أحمد مصطفى، عضو لجنة الكرة المستقيلة وهو أحد رموز النادي، فأنا تنازلت عن مستحقاتي مع نادي الشباب عندما وصلني إشارة من النادي بالانضمام، لكن للأسف لأنني ابن النادي فدا طبيعي هذه الأيام أن يحصل، لأن العناصر الموجودة في النادي لا يبحثون إلا على من يحبونهم ويضمنون ولاءهم في فريق الكرة وهذا أمر خطير أن نقحم بهذا الفكر المتراجع فريق الكرة في مشاكل الإدارة. علماً بأنني شخصياً غير موالي لأحد وولائي للفريق الذي ألعب له فقط بغض النظر عن أي شئ أخر.

أنا لم أخسر لأن لجنة الكرة كانت مقتنعة بوجودي وهذا شئ مهم ويسعدني ويكفيني، وللأسف هناك من ألقى باختيارات لجنة الكرة عرض الحائط علما بأن فيه (لعيبة) هيه اللي بتختار اللعيبة الجديدة علشان "ماما نونة" بتحبهم!!..
https://sweets.hooxs.com

((ماما نونا)) سبب أزمة الزمالك
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-